پیکاپ ویزا

  • ۰
  • ۰

پارک ایالتی الگونکین

پارک ایالتی الگونکین به عنوان اولین و بزرگترین پارک اونتاریو، در میانه ی ایالت بین رودخانه ی اوتاوا و خلیج جورجیان قرار دارد.این پارک دارای جاذبه های توریستی مختلفی است،در این مطلب ما با جمع آوری اطلاعاتی در خصوص پارک ایالتی الگونکین دانسته های شما را در خصوص این پارک افزایش خواهیم داد.


چرا باید از پارک ایالتی الگونکین دیدن کنید؟

اگر به دیدن طبیعت کانادا فکر کنید ،محال است که پارک ایالتی الگونکین از جلوی چشمانتان عبور نکند. این پارک، تصویری است رویایی از دریاچه های زلال، رودخانه های صاف، زمین های ناهموار، گوزن های شمالی، فریاد پنگوئن ها و تپه های پوشیده از افرا که در پاییز با تبدیل به رنگ های قرمز، نارنجی و طلایی زیر نور آفتاب می درخشند. شما می توانید به وسیله ی قایق، اسب و یا روی دوپای خود به کشف این پارک خیره کننده ی ۳۰۰۰ مایل مربعی بپردازید.پارک ایالتی الگونکین 2

پارک ایالتی الگونکین به عنوان اولین و بزرگترین پارک اونتاریو، در میانه ی ایالت بین رودخانه ی اوتاوا و خلیج جورجیان قرار دارد. این منطقه ی طبیعی و حفاظت شده تنها سه ساعت تا تورنتو و چهار ساعت تا اوتاوا فاصله دارد. افراد طبیعت دوست این پارک را یکی از بهترین جاها برای کمپینگ، چه در یک کابین دنج و چه در چادر می دانند. تنها کافیست کارت پارک بگیرید، وضعیت آب و هوا را بررسی کنید و باروبندیلتان را ببندید. حال با ذکر ده دلیل به شما می گوییم که چرا باید از این پارک دیدن کنید:

۱_ قایق رانی در پارک ایالتی الگونکین

اگر تور کانادا را انتخاب کرده اید، پس باید قایق سواری را امتحان کنید! پاروزنی در مسیر ۱۲۰۰ مایلی الگونکین خود حکایتی شنیدنی است. قایق رانان کارآزموده ، از گروه های گردشگری با برنامه های متوعی چون اسکیت روی یخ های درخشان، پاروزنی زیر ماه کامل و کباب کردن ماهی روی آتش میزبانی میکنند. پس خودتان را برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار آتش، خوردن غذاهای فوق العاده و بهره مندی از راهنمایان خبره آماده کنید. هنچنین دولت با ساختن کلبه ای امن و راحت و مجهز به سونای بخار شناور در این منطقه، تجربه ای لوکس را در کنار گردش طبیعی شما فراهم میکند.

۲_ گرگ های پارک ایالتی الگونکین

حرف زدن با حیوانات تنها کار دکتر دولیتل نیست! از سال ۱۹۶۳ تاکنون، طبیعت دوستان، گله گرگ های زوزه کش را درحضور عموم هدایت میکنند و به مردم درباره ی گرگ های شرقی ساکن الگونکین آموزش میدهند. تجمع این گروه ها برای برنامه ی زوزه کشی گرگ ها در روزهای پنجشنبه ماه های آگوست و سپتامبر برگزار می شود. بدین صورت که ابتدا اعضا در حوالی محلی که گله ی حیوانات مشاهده شده مستقر می گردند و سپس زمانبندی برنامه هایشان را تنظیم میکنند.

پارک ایالتی الگونکین 3

ممکن است گاهی صدای توله گرگ ها و یا تک زوزه کشی به گوشتان بخورد، اما بعدها با پدیده ای مواجه می شوید که حرفه ای ها آن را "زوزه ی دسته جمعی" می نامند. شنیدن این صداهای اولیه ی ترسناک تنها بخش کوچکی از هیجان پیش رو است. در طول این برنامه ی بلند مسیر، دانستنی های جالبی راجع به گرگ ها خواهید آموخت.

۳_حیات وحش پارک ایالتی الگونکین

اگر میخواهید هنگام اتراق در طبیعت با صحنه ی جویدن شاخه های صنوبر توسط گوزن شمالی روبرو شوید، الگونکین بهترین مکان در آمریکای شمالی برای نیل به این هدف است. گرچه بهار بهترین فصل برای دیدن این گونه از گوزن هاست، اما در تمامی فصول نیز می توانید با انواع حیات وحش روبرو شوید. ازجمله گوزن دم سفید، سگ آبی، ۲۵۰ گونه پرنده، خرس سیاه و صد البته گرگ های زوزه کش. اما بهترین زمان برای تماشای حیات وحش، زمستان است.پارک ایالتی الگونکین 5

زیرا هم پوشش گیاهی اندک است و مانع دید شما نمی شود و هم می توانید از مکانی دنج و خلوت لذت ببرید. دوربین دوچشمی را با خود به همراه ببرید و در اوایل عصر یا سپیده دم که بهترین زمان برای دیدزنی است آماده باشید. کتاب راهنما داشته باشید و گذرگاه های مشخص را دنبال کنید تا به بهترین شکل در زیبایی های طبیعت غرق شوید.

۴_ اسکی بازی در پارک ایالتی الگونکین

راه رفتن از میان چوب های غبارآلود و گیاهان پوشیده از برف حرف اول را در منطقه ی "زن" می زند. الگونکین مجهز به چندین شبکه پیست اسکی ۵۳ مایلی برای اسکی بازان در تمامی سطوح است. علاوه برآن دارای زمین پاتیناژ و اسکیجور(اسکی به کمک سورتمه رانی سگ) است. دسامبر تا مارس ماه های متداول برای این امور هستند. مسئولان این پیست، مسیر "لیف لیک اسکی" را به دلیل هیجان بیشتر و مناظر حیرت انگیز، بهترین بخش میدانند.پارک ایالتی الگونکین 6

پس از اسکی بازی نیز میتوانید خود را در یکی از پناهگاه های مربوطه گرم کنید. همچنین این امکان را دارید که هرکجا مایل بودید (البته جز مسیرهای مخصوص اسکی) به اسکیت روی یخ بروید. زمین مخصوص پانیناژ "میو لیک" محلی مناسب برای این منظور است که همه روزه در سال باز است. بخش اجاره ی تجهیزات نیز موجود است.

۵_ پیاده روی در پارک ایالتی الگونکین

گذرگاه های پیاده روی در این پارک بسیار است. فقط مطمئن شوید که قبل از شروع به کار، کتابچه راهنما را برداشته اید. همچنین این امکان را دارید که علاوه بر قدم زنی، بخشی از این مسیرها را با قایق برانید و از تماشای مناظر لذت ببرید. علاقمندان به ماجراجویی بیشتر میتوانند سفرهای چند روزه هم داشته باشند.شما میتوانید با گرفتن وقت سفارت کانادا و سفر به این کشور از زیبایی های این پارک دیدن کنید.

۶_ ماهیگیری در پارک ایالتی الگونکین

به ماهیگیری علاقمندید؟ پس شانس با شماست. الگونکین یکی از بهترین مناطق کانادا برای صید ماهی قزل آلا است. وجود ۱۵۰۰ دریاچه و ۶۲۰ مایل جویبار که سکونتگاه ماهی هاست، شکی را در این امر باقی نمی گذارد. قایق رانی و ماهیگیری (در فصول غیر از زمستان)، ثبت نام در کلاس های ماهیگیری و امکان ملحق شدن به محققان در این حوزه از دیگر امتیازهای این پارک است. قوانین را پیش از ورود بررسی کنید و به ساعات اوج و ازدحام توجه داشته باشید.

۷_ سورتمه سواری پارک ایالتی الگونکین

هیجان سورتمه سواری با دسته ی هاسکی ها را از دست ندهید. شما میتوانید در الگونکین که مجهز به دو بخش سورتمه سواری است، علاوه بر تجربه ی شادی و هیجان با سرعت ۲۰ مایل بر ساعتی، به شیوه ای سرگرم کننده پارک را نظاره کنید. چندین کارشناس حرفه ای نیز در دسترسند تا گردش شما را هدایت کنند. امکان سفر از یک روزه تا هفتگی وجود دارد.

پارک ایالتی الگونکین 9

۸_امکانات عالی در پارک ایالتی الگونکین

نیاز به اندکی گسستن از زندگی ماشینی دارید؟ به مرز شمالی پارک الگونکین بروید و در کنار رویارویی با طبیعت، نفسی تازه کنید. ذهنتان را رها کنید، به یک کنسرت موسیقی آرام بروید، یوگا انجام دهید و طبق رهنمود فیلسوفان طبیعت گرا به پیاده روی، اسکی، سورتمه سواری، قایق رانی یا دوچرخه سواری بپردازید. بسته به حس و حالتان، درجه ی کم، متوسط یا زیاد را برای برنامه های پیش رویتان انتخاب کنید. اتاق های مجهز به انرژِی خورشیدی و سوناهای سوخت چوب، به سبک بومی و سنتی مورد استفاده افراد قرار می گیرند.

۹_ خیره شدن به ستاره ها آسمان

ستاره شناسان حرفه ای و آماتور همه روزه روانه ی رصدخانه ی رادیویی مجهز به بزرگترین تلسکوپ رادیویی کانادا می شوند. درصورت علاقه میتوانید به انجمن رصد ماه و ستارگان بپیوندید و یا خود بدون استفاده از تلسکوپ در محلی مناسب برای تماشای ستارگان مستقر شوید. اگر شانس با شما یار باشد، ممکن است موفق به دیدن شفق شمالی در طول افق شوید. اما به هرحال به دلیل تاریکی آسمان و عدم وجود نور شهری، همواره لذت تماشای درخشش ستارگان برای شما فراهم است. قبل از بازدید، از رویدادهای فضایی مثل بارش شهاب سنگ، کسوف و خسوف و ستاره های دنباله دار آگاهی داشته باشید.ما میتوانیم شما را در گرفتن و اخذ ویزای کانادا در این راه همراهی کنیم.

۱۰_کمپینگ در پارک

چادر بزنید! تنها کافیست محل مورد علاقه تان را انتخاب کنید: آب های زلال، دریاچه یا قایق سواری؟ میتوانید با کمک نقشه برنامه ریزیتان را بهتر انجام دهید و تدارکات لازم را تهیه کنید. گزینه ی ساده تر این است که میتوانید یکی از کابین های جنگل بانان پیشین را اجاره کنید که البته از ماه های آوریل تا اکتبر دردسترسند. آب و برق در این اتاق ها موجود نیست، اما تخت خواب های تاشو و بخاری های چوبی در اختیار است. گرچه برخی از اینها مجهز به بالکن، انبار و چراغ های گازی هم هستند. اما برنامه ریزی را سریع شروع کنید. ممکن است از زمان رزرو تا تحویل پنج ماه هم طول بکشد. سپس خودتان را برای چشیدن طعم خلوت و انزوا آماده سازید.

از بسیاری جهات، الگونکین همواره نزد کانادایی ها ارزشمند است: طبیعت دست نخورده، محکم و استوار بودن و امکان لذت بردن از آن در تمامی فصول سال. اقدام به آشنایی با این منطقه ی منحصربه فرد قدم اولیه ایست برای ورود به روح و قلب آن.


منبع :

us-keepexploring

  • ۹۶/۰۵/۰۳
  • PICKUP VISA

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی